مهارت های بهترین مشاور املاک دنیا

مهارت های بهترین مشاور املاک دنیا

مهارت های بهترین مشاور املاک دنیا


بهترین مشاوران املاک دنیا چه مهارت‌هایی دارند؟

هزاران نفر در این دنیا وجود دارند که به شغل مشاوره دادن در زمینه املاک و مستغلات مشغول هستند. این مشاوران در زمینه خرید و فروش، رهن و اجاره خانه و املاک تجاری و اداری به مشتریانشان کمک می کنند. باید بدانید که بعضی از مشاوران املاک در کارشان بهترین هستند و نسبت به دیگر مشاوران، از شهرت بیشتری برخوردارند. آنها هر معامله‌ای را به بهترین شکل ممکن به پایان می‌رسانند. بهساخت در این مقاله تلاش کرده است مهارت های بهترین مشاور املاک دنیا را به شما آموزش دهد. پس برای خواندن ادامه این مقاله با بهساخت همراه باشید.

مهارت‌های بهترین مشاور املاک دنیا

بهترین مشاوران املاک ویژگی های جالبی دارند که باعث می شود مشتریان جذب آن ها شوند و معاملات خود را به آن ها بسپارند. این مشاوران دارای خصوصیات زیر هستند:

  • بهترین مشاوران املاک به کاری که انجام می دهند علاقه بسیاری دارند
  • این مشاوران خجالتی نیستند
  • این افراد سخت کار می‌کنند تا منافع مشتری را در صدر منافع خود قرار دهند
  • از بیان کردن نظراتشان ترسی ندارند
  • آنها دوست دارند از طریق تمرکز بر بهترین ویژگی های یک ملک، آن ملک را تبلیغ کنند
  • این افراد پرخاشگر نیستند
  • آنها از دادن شواهد کارهای قبلیشان درنگ نمی‌کنند

مهارت های بهترین مشاور املاک دنیا

ویژگی‌های مشاورین املاک موفق

ویژگی های زیادی وجود دارد که شما برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق به آن ها نیازمندید. در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره کرده ایم:

دانش محلی از ویژگی های بهترین مشاور املاک دنیا

شما هنگامی به یک مشاور املاک موفق تبدیل می شوید که محله خود و اطراف آن را به خوبی بشناسید.

داشتن دانش محلی، به شما در فهم و درک قوانین و مقررات مناطق مختلف و همچنین شناخت ارزش احتمالی یک ملک کمک شایانی می کند. لازم است علاوه بر کسب اطلاعات درباره محله خود، در رابطه با سایر محله ها که فرصت های خوبی به مشتریان شما در زمینه املاک و مستغلات می‌دهد، تحقیقاتی داشته باشید.

پس به شما توصیه می کنیم اگر در شهری تازه وارد هستید، قبل از تبدیل شدن به یک مشاور املاک، با مکان جدید آشنا شوید. برای اینکار لازم است وقت زیادی بگذارید و اصلا بابت این موضوع نگران نباشید؛ زیرا کسب دانش محلی خوب، به شما کمک می کند که یک حرفه موفق داشته باشید.

قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌ها را بدانید

یک مشاور املاک خوب در رابطه با قوانین و مقررات مربوط به املاک و مستغلات در یک منطقه خاص اطلاع کامل و کافی را دارد.

مشاور باید با تمام قوانین مرتبط با یک ملک، قوانین معاملات، قوانین ثبتى، قوانین شهردارى و دارایى و… آشنا باشد، به طوری که اطلاعات نادرستی را به مشتریان ندهد یا با ارائه راه هاى دیگر گمراهشان نکند.

مشاور باید مشتریان را در تمام تشریفات اداری و اصطلاحات فنی قانونی مربوط به قرارداد اجاره یا فروش راهنمایی کند، چون بیشتر مردم از قوانین املاک و مستغلات هنگام خرید و فروش یا اجاره یا هرگونه قرارداد ملکى دیگر بی اطلاع هستند.

صداقت و راستگویی

یکی از مهمترین ویژگی های یک مشاور املاک خوب، صداقت و راستگویی است. اگر شما قصد دارید به یک مشاور که در شغل خود بهترین است تبدیل شوید، باید صداقت داشته باشید و این صداقت را در رفتار و کردار خود نشان دهید.

ریاکار بودن و داشتن رفتارهای غیر اخلاقی می تواند یک حرفه را سریع و برای همیشه لکه دار کند. هیچ کس در جامعه تمایل ندارد با یک مشاور که دارای شهرتی مشکوک است، کار کند.

فروشندگان ملک، خریداران و مستاجران به دنبال بهترین بازدهی در معاملات هستند و پیش از تصمیم به انتخاب کردن یک مشاور، در رابطه با آن شخص پرس و جو می کنند.

اعتبار داشتن برای یک مشاور امری بسیار مهم تلقی می شود؛ پس شما باید مشتریان ثابت خوبی داشته باشید که بتوانند درمورد معاملات موفق اخیر به خوبی درباره شما شهادت دهند. به این ترتیب این مسئله براى شما تبلیغات خوبی می شود و ذکر خیر شما دهان به دهان می چرخد.

یاد گرفتن مهارتهای ارتباطی

برای اینکه به بهترین مشاور املاک دنیا تبدیل شوید باید با مردم به خوبی رفتار کنید و یاد بگیرید چگونه با منافع مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. داشتن مهارت های ارتباطی خوب به یک مشاور کمک می کند تا در مورد همه مسائل قبل از پیش نویس یک قرارداد صحبت کند.

یک مشاور باید بتواند در رابطه با تمام جنبه های یک معامله مذاکره کند و تمام جزئیات را مورد بحث قرار دهد، بطوریکه هر دو طرف معامله سود ببرند. برای خبره شدن در این مورد میتوانید بهترین کتاب‌های آموزش مشاور املاک را مطالعه کنید.

داشتن شوق و اشتیاق

مشاوران املاک خوب دنیا که نزد مردم بسیار محبوب اند و از جمله افراد موفق به حساب می آیند، افرادی هستند که از آنچه برای معیشتشان انجام می دهند لذت می برند و به نوعی عاشق کارشان هستند.

شما به عنوان یک مشاور املاک اگر می خواهید در حرفه خود بهترین باشید، لازم است با نشان دادن بهترین گزینه ها، مناسب با بودجه مشتریان، علاقه خود را به خدمت به آنها نشان دهید.

آژانس های املاک باید به تمام مشتری های خود احترام بگذارند تا بتوانند برای مردم از تمام فرهنگ ها و محله ها منزل تهیه کرده و آنها را راضی و خشنود کنند.

در صورتی که از کار خود خسته باشید یا آن را مایوس و کسل کننده بدانید، هرگز یک مشاور املاک موفق نخواهید شد.

در این جا لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که مراقب ظاهر خود باشید چون داشتن ظاهری مرتب و آراسته در جلب نظر مشتریان نقش موثری دارد.

خوش اخلاقی و اخلاق خوب از ویژگی های بهترین مشاور املاک دنیا

داشتن یک نگرش سختگیرانه سبب می‌شود تا یک مشاور از دیگر مشاوران متمایز شود.

فروش یا اجاره یک ملک، کاری زمان بر است و به تلاش زیادی برای به دست آوردن توافق هر دو طرف برای قبول شرایط، قبل از امضای قرارداد نیاز دارد. به همین علت یک مشاور املاک خوب هرگز نباید دست از کار بکشد و باید تمام تلاش خود را برای انجام یک معامله موفق به کار بگیرد.

پایداری در انجام کارهایتان

خیلی از مشاوران که می خواهند کارشان را در صنعت املاک و مستغلات برجسته کنند و به شهرت برسند، در یکی از مهمترین جنبه ها شکست می خورند و آن جنبه مهم پیگیری نام دارد.

اگر شما موفق به جذب مشتری راغبی که بدست آورده اید نشوید، احتمال کمی دارد به یک مشاور برتر تبدیل شوید. پیگیری هر مشتری راغب، در دستیابی به موفقیت امری بسیار مهم به شمار می آید. پیگیری به سیستم های هوشمند و سامانه های الکترونیکی نیاز دارد. یه شما پیشنهاد می کنیم نوشته هاى کهنه و یادداشت های خود را دور بیاندازید و از تکنولوژی جدید در دنیای امروز استفاده کنید. این روزها، با کمک برنامه های نصب شده روی یک تلفن هوشمند، می توانید تمام جزئیات مربوط به کار خود را نگه دارید.

بهترین مشاور املاک دنیا منتظر نمی‌ماند تا مشتری با او تماس بگیرد، بلکه به صورت دائم وقت های ملاقات، جلسات و برنامه های بازدید خود را چک می کند. همچنین بسیار انعطاف پذیر بوده و برنامه زمانی خود را با مشتری تنظیم می‌کند.

نتیجه گیری

مواردی که در بالا ذکر کردیم فقط چند مورد از ویژگی‌های بهترین مشاور املاک دنیا بودند. یک مشاور خوب باید خودش را نسبت به همه تغییراتی که در قوانین و مقررات مربوط به املاک اتفاق می افتد، به روز نگه دارد. فردی که پرشور باشد و اطلاعات کافی درباره املاک و مستغلات محله خود داشته باشد، می تواند یک مشاور املاک خوب باشد.

یک مشاور املاک موفق به دنبال تکنولوژی جدید مانند منابع آنلاین، وب سایت‌ها، انجمن‌ها و برنامه‌های کاربردی است که به کمک این ابزارها بتواند خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهد. برای اینکه یک مشاور املاک خوب باشید، ترکیبی از هوشیاری ذهنی، ارتباط خوب و تمایل به استفاده از تکنولوژی‌های جدید لازمه کارتان خواهد بود.

برگرفته از زومیلا

مهارت های بهترین مشاور املاک دنیا

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *