۱۰۷۳ پروژه در کرج برای دهه فجر ثبت شده است

ثبت پروژه

کرج- فرماندار ویژه کرج گفت: بیش از هزار و ۷۳ پروژه برای دهه فجر کرج در سامانه منتاک بارگذاری و حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در دو بخش دولتی و خصوصی ثبت سامانه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی رمضانی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کرج عنوان کرد: حدود ۸۷ درصد پتانسیل‌های توسعه محور البرز در شهرستان کرج متمرکز است و شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تدوین برنامه‌ای جامع و اصولی برای بکارگیری این ظرفیت‌ها کرج را در مسیر پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر پیش ببرد.

وی با تأکید بر ضرورت جذب اعتبارات ملی پیش از پایان وقت قانونی برای جذب توسط دستگاه‌ها افزود: این هنر مدیران است که اعتبارات لازم را هر چه سریع‌تر جذب کنند. از مجموع سهم ملی بودجه کشور ۲۰ درصد به استان‌ها اختصاص پیدا می‌کند و مابقی آن با هنر مدیران در معرفی و شناسایی پروژه‌ها و ایجاد زمینه جذب اعتبارات ملی محقق می‌شود.

رمضانی مطرح کرد: در اعتبارات سفر اول ریاست جمهوری به استان البرز نزدیک به ۷۰ درصد تعهدات محقق شد و در دور دوم سفر نیز ۷,۳۰۰ هزار میلیارد تومان مصوب شد که با حمایت‌های استاندار ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز به این رقم در استان البرز اضافه شده و ۳۰ هزار میلیارد تومان جدید نیز اختصاص می‌یابد که تلاش مدیران برای جذب اعتبارات دور دوم سفر ضروری است.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه مدیران باید قدرت چانه زنی لازم را برای جذب اعتبارات به صورت عملیاتی و در کف میدان داشته باشند، ادامه داد: جذب اعتبارات تقویم زمانبندی مشخصی دارد و در صورت عدم توانمندی لازم برای جذب، این اعتبار به خزانه باز خواهد گشت.

همه امکانات برای مشارکت حداکثری در انتخابات به کار گرفته شود

وی انتخابات را بزرگترین مانور سیاسی دانست و با اشاره به اینکه تمامی مقدمات برای این رویداد مهم در یازدهم اسفند ماه فراهم شده است، عنوان کرد: دغدغه مقام معظم رهبری در تمامی فرمایشات اشاره به انتخابات با رعایت چهار مؤلفه رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت بوده است. همه دستگاه‌ها طبق ماده ۱۱ قانون موظف هستند امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود را برای فعالیت‌های ستاد انتخابات به کار گیرند.

رمضانی با اشاره به اینکه هر دستگاهی که در این زمینه مشارکت لازم را نداشته باشد تمرد، تخطی و ترک فعل مرتکب شده است، افزود: تمامی امکانات باید برای پشتیبانی و مشارکت حداکثری جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه در شهرستان کرج به کار گرفته شود. مدیران موظف به همکاری با کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان کرج برای آماده سازی فضای انتخاباتی در شهرها هستند.

وی با اشاره به آمار بالای ثبت نام شدگان برای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد در سطح کشور بیان کرد: شهرستان کرج بالاترین آمار کشور را در ثبت نام‌ها به خود اختصاص داد که سهم شهرستان کرج در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دو نماینده در بهارستان خواهد بود و بیش از ۳۰۰ نفر برای این دو کرسی با یکدیگر رقابت خواهند داشت.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه تمامی دغدغه مندان به نظام اسلامی و انقلاب باید برای مشارکت حداکثری تلاش مضاعف داشته باشند، با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: با برنامه ریزی لازم اعیاد شعبانیه را به شور ایام انتخابات گره خواهیم زد و در برنامه‌های دهه فجر سنگ تمام خواهیم گذاشت.

رمضانی بیان کرد: تا امروز بالغ بر یک هزار و ۷۳ پروژه برای دهه فجر کرج در سامانه منتاک بارگذاری و حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در دو بخش دولتی و خصوصی ثبت سامانه شده و نیاز است که به موازات ثبت پروژه‌ها میزان تحقق سهم اشتغال هر طرح نیز مشخص و اعلام شود. پروژه‌های بزرگی برای دهه فجر ۱۴۰۲ در سطح شهرستان کرج افتتاح می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه از جمله آنها می‌توان به بهره برداری از مدول دوم فاضلاب و تصفیه خانه آبفا اشاره کرد و از بخشداران مرکزی و آسارا نیز خواست تا با سرعت بیشتر اعتبارات ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری را در شهرستان کرج از طریق سامانه بارگذاری کنند و گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌ها نیز همکاری لازم را داشته باشند تا این اعتبارات در مسیر خود تعریف و جذب شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *